Monday, February 25, 2013

Gebang-gebang

Jika saya kata tiada benda yang hendak saya tuliskan di sini, sebenarnya terlalu banyak. Cuma mungkin tidak tahu bagaimana mahu menyusun kata-kata. Jenuh juga saya memikirkan kata-kata terbaik tetapi berakhir dengan saya hanya meletakkannya sebagai draft. Dan akhirnya terus dibuang ke dalam tong sampah.

Minat untuk menulis timbul selepas saya pernah menjadi editor buku di salah sebuah syarikat penerbitan buku. Sebelum itu, tidak pernah terlintas untuk menulis di mana-mana pun (blog, majalah, buku) kecuali cikgu minta menulis esei. Kalau saja-saja, memang dalam mimpi.

Bila zaman 'berblog' muncul, saya juga berminat untuk mencuba. Sekadar tempat untuk me'relakskan' minda. Saya percaya menulis juga dapat meningkatkan daya kreativiti bagi menarik minat pembaca untuk membaca. Ada antara blog-blog yang saya kunjungi membuatkan saya kagum dengan gaya penulisannya yang cukup menyentuh hati. Dalam hati sentiasa berharap saya juga mampu berbuat seperti itu. InsyaAllah.... Penulisan yang menggugah jiwa. Ewah.

Tika itu ada cabaran lain yang bakal datang. RIYA' mungkin. Kembang kempis hidung tidak henti-henti. "Osem betul penulisan aku." "Ramai betul pembaca blog aku." Jaga-jaga weh.

Apa-apa pun, saya mahu terus menghidupkan blog ini, walaupun mungkin macam separuh hidup je. InsyaAllah... Ma'at taufiq wan najah.

No comments: