Saturday, October 20, 2007

Selamat kembali....

Hari ini sudah masuk 8 Syawal. Sudah ada yang sedang berpuasa sunat 6? Kalau sudah, alhamdulillah. Yang belum, masih belum terlambat untuk memulakan puasa. Di dalam kitab Shahih Muslim, hadis yang dilaporkan oleh Abu Ayub al-Anshari, Rasulullah berkata, "Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadan, kemudian diikuti dengan puasa 6 hari pada bulan Syawal, ia seolah-olah berpuasa sepanjang masa." Semoga amalan kita tidak limited pada bulan Ramadan sahaja.

Terima kasih tidak terhingga kepada sahabat-sahabat yang datang berziarah. Kami sekeluarga berbesar hati. Terima kasih juga buat sahabat-sahabat yang mengirimkan kad-kad raya (PTS yang banyak... hehe), ucapan raya melalui SMS dan di blog... jazakumullah, xie xie, thank you dll.

Bagiku, lebaran kali ini banyak beza dengan hari-hari lebaran sebelum ini. Yang sama, aku masih single :). Kalau aku nyatakan setiap satu kelainan dalam blog ni, banyak sangat. Cuma, ringkasnya aku lebih banyak menilai hidup dan meperbaharui semula matlamatku.

Sepanjang perjalanan dari utara ke selatan (rumah atuk belah emak), aku lebih banyak berfikir daripada melelapkan mata. Aku memang begitu apabila menaiki kenderaan persendirian. Kalau bas ekspres, bas bergerak sahaja, aku dah zzzzzz.... Inilah antara sebabnya aku lebih suka jadi drebar apabila pulang ke kampung. Maksud aku, drebar kereta sendiri :).

Beberapa perkara aku rancang dalam kepala. Aku tahu aku perlu bersaing dengan diri sendiri untuk merelisasikan rancanganku. Harapnya segala yang dirancang akan berjalan dengan baik, dengan bantuan Allah. Amin... amin. Chaiyok, chaiyok... :) Selamat kembali menghadapi hari-hari normal dengan lebih bersemangat.

No comments: